Autorizēties

Attēls
  • Pasūti šodien
    Saņem šodien
  • Piegāde visā Baltijā
  • 100% garantija
  • 100% nauda atpakaļ
  • Atgriez preci 14 dienu laikā

Jaunumi

Auto diagnostika- ieguldījums nākotnē!

Auto diagnostika- ieguldījums nākotnē!
24Augusts2019

AUTO DIAGNOSTIKA – IEGULDĪJUMS NĀKOTNĒ

Mēdz teikt, ka auto iegāde atrisina desmitiem problēmu, taču tajā pašā laikā rada arī desmitiem pavisam jaunu problēmu. Nekas nav nepatīkamāks, kā neparedzēts remonts. Ko darīt, lai no šiem gadījumiem izvairītos? Viens no drošākajiem veidiem, kā pārliecināties, ka auto ir darba kārtībā, ir ikdienā rūpēties par savu spēkratu un veikt regulāru auto diagnostiku. Tāpat kā cilvēkam jānodod asinsanalīzes un jāpārbauda veselības stāvoklis, arī automašīnām ir nepieciešama regulāra apkope un rūpes.

 

Kas ir auto diagnostika?

Vārds “diagnosis” cēlies no Senās Grieķijas un nozīmē “uzzināt, noteikt”. Prasmīgs servisa mehāniķis ir kā ārsts, kas nosaka slimības diagnozi. Process sastāv no divām daļām - vizuālās pārbaudes un datordiagnostikas. Vizuālās pārbaudes laikā tiek noteikti redzamie mašīnas defekti - ritošā daļa, bremžu sistēma, stūres iekārta, korozija u.t.t. Tomēr ar to vien ir par maz mūsdienu automašīnām, kas darbojas galvenokārt ar elektroniku.

Automašīnas arī prot runāt, tikai nepieciešamas pareizās palīgierīces, lai tās saprastu. Auto datordiagnostika dod iespēju saņemt informāciju par katra auto zīmola tehniski – ekonomiskajiem parametriem. Tas ir process, kura laikā pie auto tiek pieslēgts dators un ar speciālu programmu palīdzību mehāniķis tiešsaistē novērtē auto tehnisko stāvokli un redz kļūdas, kas parādās kodu veidā. Vadoties no šiem kodiem, mehāniķis atrod problēmu un to risina. Ir “kļūdas”, ko var atrisināt uzreiz tiešsaistē, kā, piemēram, problēmas ar gaisa spilveniem. TavasRiepas.lv speciālisti iesaka auto diagnostiku veikt vismaz reizi gadā.

 

Kāpēc nepieciešama auto datordiagnostika?

 

  • Pirmkārt, šāda auto diagnostika ļauj ātri un precīzi konstatēt auto bojājumus un defektus, tādējādi sniedzot iespēju savlaicīgi un regulāri veikt nepieciešamos kopšanas un remontdarbus.
  • Otrkārt, tā ir iespēja samazināt degvielas patēriņu.
  • Treškārt, var prognozēt turpmāko auto darbības laiku un resursus.
  • Ceturtkārt, pārdodot, pērkot vai apdrošinot auto tas ir lielisks veids, kā pārliecināties par auto stāvokli un noteikti to reālo faktisko vērtību.
  • Tāpat arī ieteicams pārbaudīt auto pirms tālākiem ceļojumiem, lai ārpus robežām nerastos nepatīkami pārsteigumi.

Tieši savlaicīgi veikta apkope ir veiksmes atslēga, lai mašīna kalpotu ilgi un nebūtu pēkšņu un neplānotu izdevumu remontiem. Katrai mašīnas detaļai arī ikdienā ir jāpievērš uzmanība – motora skaņai, elektronikai, akumulatoram, riepām. Ja katru sīkāko defektu izdosies novērst uzreiz, ilgtermiņā tas nozīmēs mazākus rēķinus. Savlaicīgi veikti remontdarbi nozīmē mazākas izmaksas, garāku ekspluatācijas ilgumu, kā arī saīsinātu dīkstāvi remonta laikā. Auto diagnostika nemaksā daudz – sākot no 15 EUR, tāpēc noteikti ir vērts investēt, lai ilgtermiņā samazinātu potenciālo remontu izmaksas.

 

Pazīmes, kas liecina par steidzamu auto diagnostikas nepieciešamību.

Tās ir dažādas skaņas un trokšņi no mašīnas apakšas vai motora - grabēšana, čīkstēšana, gaudošana, sīkšana. Pat ja tikai šķiet, ka kaut kas iegrabējās, vienmēr ir drošāk veikt auto diagnostiku. Citas riska grupas pazīmes ir mašīnas neturēšanās uz ceļa, jaudas trūkums, bremžu problēmas. Par bojājumu un nepieciešamu auto diagnostiku parasti ziņo indikators vadības panelī – mašīnām ar dīzeļmotoru iedegsies kvēlspuldzes lampiņa, benzīna dzinējiem – “Check engine”, EPC vai, retāk, pretbuksēšanas lampiņa.

 

CSDD tehniskā apskate nav auto diagnostika!

Ir maldīgs uzskats, ka izejot tehnisko apskati CSDD varēs novērtēt kopējo auto stāvokli un atsevišķa diagnostika tam nav nepieciešama. Bet tā tas nebūt nav! CSDD uzdevums ir sekot konkrētu mašīnas parametru atbilstībai, lai tā droši varētu piedalīties ceļu satiksmē, nevis novērtēt auto stāvokli. Pirmkārt, pārbaudes laikā mašīna netiek pieslēgta pie datora. Otrkārt, mehāniķi tikai vizuāli pārbaudot var palaist garām vai neinformēt par būtiskām auto problēmām.


 

Auto diagnostikas veidi

Ir gan kopējā auto diagnostika, gan atsevišķu mašīnas daļu pārbaude. Auto diagnostiku ar datoru var veikt visiem automobiļiem, kas aprīkoti ar tā saucamo “borta” datoru.

Riteņu savērsuma diagnostika nepieciešama, ja, braucot pa taisnu ceļu, mašīnu “velk” uz vienu pusi, riepas ir nevienmērīgi nodilušas, vai ir gadījies lielākā ātrumā ar auto iebraukt šķērslī vai apmalē. Ļoti svarīga ir bremžu sistēmas diagnostika, kam pastiprināta uzmanība jāpievērš, ja bremzes nestrādā kā ierasts – bremzēt kļūst grūtāk, tās “ieķeras”. Elektronisko sistēmu diagnostika nozīmē bremžu antibloķēšanas sistēmas (ABS), paneļa, kondicionēšanas sistēmas, imobilaizera, gaisa spilvenu, un drošības jostu pārbaudes.

Benzīnu un dīzeļu dzinēju diagnostika noteikti nepieciešama, ja palielinājies automašīnas degvielas patēriņš, ir grūtības iedarbināt auto, tukšgaitā dzinēja gaita ir nevienmērīga un rada nedabisku troksni. Pārnesumu kārbas diagnostika nepieciešama, ja automātiskā kārba nepārslēdz ātrumus vai, tos pārslēdzot, ir nedabisks troksnis.

Arī kondicionieri tiek pakļauti pastāvīgai vibrācijai, temperatūras izmaiņām, un šķidruma iztvaikošanai automašīnas darbības laikā. Visi šie faktori kopā negatīvi ietekmē kondicioniera sistēmas darbību un savienojumus. Tā kā vītņu savienojumos izmanto gumijas blīves, kas ilgtermiņā samazina sistēmas spiediena noturību, var rasties gāzes noplūde. Kondicioniera un klimata kontroles auto diagnostika jaunām mašīnām nepieciešama reizi 2-3 gados, savukārt auto, kuri vecāki par 7-10 gadiem diagnostika nepieciešama reizi gadā.

 

Vizuālā auto diagnostika

Viens no vizuālās auto diagnostikas svarīgākajiem elementiem var būt rūsas jeb korozijas konstatēšana. Citādi nereti par rūsu autovadītāji uzzina tikai CSDD tehniskās apskates laikā, jo mašīnas apakšu taču ikdienā neredzam. Tomēr Latvijas klimatiskajos apstākļos ļoti svarīgi ir veikt rūsas diagnostiku, jo tā automašīnai var kļūt ļoti bīstama. Tieši sāls, kas tiek bagātīgi kaisīts uz Latvijas ceļiem veicina korozijas veidošanos. Sāls korozija spēcīgāk un ātrāk veidosies, ja uz auto jau būs skrāpējumi, tāpēc vienīgais veids, kā izvairīties no sāls izraisītas korozijas un to minimizēt, ir neļaut tai piekļūt pie neaizsargātajām detaļām.

Lai izvairītos no rūsas, ziemā ir regulāri jāmazgā mašīna un jālieto speciāli aizsarglīdzekļi. Ar tiem vajadzētu noklāt visas auto metāla daļas, kur iespējams piekļūt – arī durvju ailes, sliekšņus, durvju iekšpusi, diskus, vadus. Uz detaļām, kam korozijas risks ir lielākais, piemēram, arkām bez aizsarggumijām, aizsargklājumu pret koroziju ieteicams uzklāt ik pēc trīs mēnešiem. Lai neveidotos rūsa, automašīnu nepieciešams ne tikai bieži mazgāt, bet arī vaskot. Tā kā ielas nereti tiek kaisītas ne tikai ar sāli, bet arī ar smiltīm, tad vaska kārtiņa var pasargāt no virsbūves skrāpēšanas arī mikroskopiskā līmenī. Auto diagnostika palīdzēs kontrolēt rūsas veidošanos.


Rūpes par auto noteikti attaisnosies

Vismaz reizi gadā profesionāļu veikta auto diagnostika un ikdienas sekošana auto stāvoklim nozīmēs ietaupītus līdzekļus un mazāku uztraukumu nākotnē. Lai labi ripo!

 

Citi jaunumi

Zvaniet

22 464 32327 233 000