Autorizēties

Attēls
  • Pasūti šodien
    Saņem šodien
  • Piegāde visā Baltijā
  • 100% garantija
  • 100% nauda atpakaļ
  • Atgriez preci 14 dienu laikā

Jaunumi

Riepu protektora nodilums un tā iemesli

Riepu protektora nodilums un tā iemesli
1Februāris2019
Piemēram, augstas veiktspējas riepas, kuras paredzētas sporta automašīnām, nolietosies daudz ātrāk nekā touring tipa riepas ģimenes sedanam. Tomēr vairāki faktori var ietekmēt ātrāku riepas nolietošanos nekā paredzēts, kā arī radīt nevienmērīgu nodilumu, troksni un vibrācijas. Divi visizplatītākie iemesli ātrākam vai nevienmērīgam riepas nodilumam ir neatbilstošs gaisa spiediens riepā un neprecīzi regulējumi.
 
RIEPAS PROTEKTORA NOLIETOJUMA 1. IEMESLS: NEATBILSTOŠS GAISA SPIEDIENS
 
Kad riepa ir neatbilstoši piepumpēta, pastāv liela iespējamība, ka tā nodils daudz ātrāk un nevienmērīgāk. Riepu ražotāji norāda ieteicamo gaisa spiedienu gan priekšējām, gan aizmugurējām riepām ne tikai tāpēc, lai uzlabotu braukšanas komfortu, vadāmību un degvielas ekonomiju, bet arī lai palēlinātu riepas nodilumu. Atbilstošs gaisa spiediens nodrošina efektīvāku transportlīdzekļa svara sadali, paātrinājumu, bremzēšanu un protektora saķeri pagriezienos. Ja gaisa spiediens riepā ir pārāk mazs vai pat pārāk augsts, riepas protektora saķeres laukums neļauj izpildīt vairākus uzdevumus, kurus šoferis vēlas īstenot. Turklāt dažādas protektora daļas var nodilt ātrāk un nevienmērīgāk.
 
Pārbaudi riepu spiedienu visās riepās, arī rezerves riepā, vismaz reizi mēnesī. Pārbaudi gaisa spiedienu arī pirms tālākiem izbraucieniem vai pirms gatavojies vest smagāku kravu. Transporta ražotāja rekomendācijas par atbilstošu riepas spiedienu, var atrast uz marķējuma, kas atrodas uz šofera durvīm vai durvju rāmja, vai arī automašīnas lietotāja rokasgrāmatā.
 
RIEPAS PROTEKTORA NOLIETOJUMA 2. IEMESLS: NEPRECĪZI REGULĒJUMI
 
Riteņu ģeometrijas jeb savirzes regulējumi ir attiecināmi uz procesu, kurā tiek precīzi noregulēti stūres mehānisma un balstiekārtas komponenti –  sistēma, kura savieno un kontrolē riteņu kustību. Tā nav pašu riteņu vai riepu regulēšana. Atslēga precīzam regulējumam ir, balstoties uz ražotāja noradījumiem, precīzi noregulēt riepas kontakta leņķi ar ceļu.
 
Nepareizi regulējumi var izraisīt nevienmērīgu vai pāragru riepas protektora nodilumu. Visizplatītākie nevienmērīga protektora nodiluma apstākļi, kuri radušies dēļ neprecīziem regulējumiem, ir sekojoši:
 
Riepu ārmalas/iekšmalas nodilums: Tas rodas, kad vienas puses protektora bloki nodilst ātrāk nekā otras puses. Ja mēģināsiet nobraukt ar roku pa protektora blokiem, tie liksies kā zāģa zobi. Šāds nodilums parasti rodas pleca daļā un to izraisa neprecīzi savirzes regulējumi.

Citi jaunumi

Zvaniet

22 464 32327 233 000